måndag 30 januari 2012

novell

Det är morgon, och som varje annan dag längtar Sofie tills skolan börjar. Hon längtar till tryggheten i skolan, där ingen kan röra henne. Hon bäddar om sin säng, flyttar på gardinerna så att morgonsolen kommer in genom fönstret. Hennes ljusa rum är välstädat, sängen är bäddad och nu ska hon bara packa skolböckerna innan hon går ut i vårsolen. Hon går ner för trappan med tysta steg, hon vill inte väcka sin mamma. Hennes mamma jobbar kväll/natt på en pub, så hon får inte så mycket sömn. När hon kommer in i köket så sitter Robin där, det är mammans pojkvän. Han kollar på Sofie och sedan dricker han upp sitt kaffe. Sofie får skjuts av honom varje morgon, skolan är på vägen till hans jobb. Hon häller upp ett glas juice, kollar omkring i det gula köket, tar några djupa andetag och sedan dricker hon upp det. Diskbänken är full av disk, hon ställer dit glaset och önskar att dom hade en diskmaskin sedan går hon mot ytterdörren. När hon öppnar dörren kommer en varm vårvind som gör att hennes ljusa hår flyger lite lätt. Hennes ljusblå ögon ser ut som kristaller i solen, hon öppnar bildörren och sätter sig fram. Robin lägger i backen för att backa ut på vägen, han kollar bakåt och kör. Hennes tankar snurrar runt i huvudet när hon lutar sitt huvud som rutan, hon blundar..

Det är en bit från min novell som jag skriver om, är långt ifrån klar, och den skulle ha varit inne idag.. Så jag håller på att skriva nu, men tog en liten paus, hehe. Ikväll har vi haft filmkväll här, bea, ekke, lito och kickan har kollat på film och skrattat en massa, det vart "superhero movie" och en bit av "ice age". Länge sen vi hade såhär roligt. Mina små barn, hihi mamma jessica tar hand om dom! :-) Ne men ska väl snart sova, skriver så länge jag kommer på något och så länge jag orkar. Annars har det inte hänt mycket alls, hoppas er kväll varit lika rolig! Hare bra, sov gott! peace & puss

Inga kommentarer: